Skip to main content
  • Reklamacje
  • Reklamacje

    Reklamacje

    W Banku Spółdzielczym w Błażowej zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna.

    Reklamację możesz złożyć:

    • telefonicznie - w tym celu skontaktuj się z pracownikiem Placówki Banku,
    • pisemnie - wysyłając list na adres Placówki Banku,
    • elektronicznej - wysyłając e-mail,
    • osobiście - w najbliższej Placówce Banku,

    Dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku oraz w Placówkach sprzedażowych.

    W zgłoszeniu podaj numer rachunku lub nazwę (ewentualnie opis) operacji, której dotyczy reklamacja. To przyspieszy jej rozpatrywanie.

    Reklamację możesz również złożyć przez pełnomocnika, który będzie dysponował prawidłowo sporządzonym pełnomocnictwem.

    Rozpatrywanie reklamacji :

    Wszystkie reklamacje starannie rozpatrujemy. Odpowiedzi na reklamację udzielamy nie później niż w terminie:

    • do 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej
    • do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.

    Jednak w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:

    • 35 dni roboczych dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub Mastercard
    • 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.

    W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia reklamacji poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.

    Zgłaszane przez Klientów reklamacje Bank rozpatruje nieodpłatnie.

    Standardowo odpowiedź na złożoną reklamację zostanie wysłana w formie pisemnej na adres korespondencyjny lub mailowo – pod warunkiem, że wyrazisz na to zgodę.

    Odwołania:

    Jeśli odpowiedź na złożoną reklamację nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca, możesz złożyć odwołanie do Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację.

    Dodatkowo w procesie odwoławczym masz prawo:

    • zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (jeśli posiadasz status konsumenta),
    • zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (jeśli posiadasz status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (www.zbp.pl),
    • wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego w celu rozpatrzenia sprawy lub przeprowadzenia postępowania polubownego zgodnie z Ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (nie dotyczy osób prawnych)
    • wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.

    Właściwym dla Banku organem nadzoru jest:

    Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa

    Adres korespondencyjny Urzędu:

    Komisja Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, skr. poczt. 419, 00-549 Warszawa.

    Załączniki do pobrania:

    Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji

    Zgłoszenie reklamacji karty

    Formularz zgłoszenia reklamacji

    Formularz zgłoszenia nieautoryzowanej transakcji płatniczej

     

    Centrala

    36-030 Błażowa ul. Bankowa 2
    tel. +48 17 229 70 17, +48 17 229 71 81 fax. +48 17 230 12 45

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Oddział Hyżne
    36-024 Hyżne,
    Hyżne 103 
    tel./fax +48 17 229 50 08  
    +48 17 229 50 06

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Oddział Rzeszów
    35-112 Rzeszów,
    ul. Bohaterów 4
    tel./fax +48 17 221 22 20


       e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.