Skip to main content
  • BLIK w BSGo

    BLIK w BSGo

    Co to jest BLIK?
    BLIK to sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BSGo.

    Co umożliwia BLIK?
    BLIK umożliwia:

    • dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,

    • wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach/wpłatomatach

    • natychmiastowe przelewy na numer telefonu pomiędzy klientami różnych banków (Przelew na telefon),

    • generowanie czeków BLIK (9-cio cyfrowy kod) służących do dokonywania płatności i wypłaty gotówki z bankomatów

    Kto może korzystać z BLIKA?
    Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji BSGo.

    Jak zacząć korzystać z BLIKA?
    Należy pobrać na telefon aplikację mobilną BSGo, ważne aby mieć aktywowaną usługę przez bank.

    Na jakich telefonach działa BLIK?
    BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android, iOS oraz Windows Phone. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

    Czy BLIK jest bezpieczny?

    • Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego. 

    • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji.

    • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

    • Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem.

    Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
    Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku.

    Gdzie mogę płacić BLIKIEM?
    BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
    W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.



    Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.


    Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką  , możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.

    W których bankomatach mogę wypłacić gotówkę BLIKIEM?
    BLIKIEM możesz wypłacać pieniądze z większości bankomatów w Polsce. 

    W których bankomatach mogę wpłacać pieniądze BLIKIEM?
    Usługa dostępna jest dla klientów w niektórych bankomatach/wpłatomatach własnych sieci IT Card.

    Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?
    Należy niezwłocznie poinformować swój bank i zablokować aplikację kanałem bankowości elektronicznej banku. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.

    Czy w każdym banku BLIK działa tak samo?
    Każdy z banków udostępnia podstawowe funkcje systemu, czyli kod BLIK, który służy do płacenia w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wypłacania gotówki z bankomatów. Kod BLIK zawsze składa się z sześciu cyfr, jednak jego umiejscowienie w aplikacjach poszczególnych banków może się nieco różnić. Natomiast, dostępność funkcji: wpłacanie gotówki, przelewy na numer telefonu oraz generowanie czeków zależy od tego co dany bank udostępnia swoim klientom. Również limity ilościowe i kwotowe dla transakcji mobilnych BLIK ustalane są indywidualnie przez banki.

    Gdzie powinienem zgłosić nieudaną transakcję?
    Właściwą instytucją jest bank, którego aplikacja została użyta do dokonania transakcji. To bank posiada wszelkie informacje i szczegóły dotyczące transakcji, w związku z powyższym, jedynie on może podjąć skuteczne działania reklamacyjne.

    Czy na jednym telefonie można mieć aplikacje kilku banków? Na którą aplikację w tej sytuacji przyjdzie przelew na numer telefonu?
    Tak, możliwe jest korzystanie z aplikacji różnych banków na tym samym telefonie. Przelew na numer telefonu przyjdzie na ten numer rachunku, który Klient ustawi jako domyślny.

    Co, jeśli zrobię przelew na numer telefonu, osobie, która nie korzysta z płatności mobilnych (jej numer nie jest jeszcze zarejestrowany w bazie)?
    Klient zlecający przelew otrzyma informację od swojego banku, że odbiorca przelewu nie jest zarejestrowany. Bank może w tej sytuacji zaproponować Klientowi zlecającemu przelew, że powiadomi odbiorcę o tym, że taki przelew czeka na odebranie. Aby otrzymać przelew, jego odbiorca powinien postąpić zgodnie ze wskazówkami banku. Jeśli tego nie zrobi w określonym czasie, środki wrócą do nadawcy. Klient może też skontaktować się z odbiorcą przelewu i namówić go do zarejestrowania swojego numeru telefonu, aby mógł odbierać przelewy na numer telefonu.

    Centrala

    36-030 Błażowa ul. Bankowa 2
    tel. +48 17 229 70 17, +48 17 229 71 81 fax. +48 17 230 12 45

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Oddział Hyżne
    36-024 Hyżne,
    Hyżne 103 
    tel./fax +48 17 229 50 08  
    +48 17 229 50 06

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Oddział Rzeszów
    35-112 Rzeszów,
    ul. Bohaterów 4
    tel./fax +48 17 221 22 20


       e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.